STEAMSTEAM
MultimèdiaMultimèdia
Ciència ciutadanaCiència ciutadana
DigitalDigital
Innovació, creativitat i col·laboracióInnovació, creativitat
i col·laboració
  • Catàleg de Servei educatiu

    • Estic a
    • Inici
    • Catàleg de Servei educatiu

¿Què és aquest catàleg?

Es tracta d'un seguit d'activitats pensades per potenciar la creativitat, la igualtat, el debat ciutadà i treballar valors. És el resultat d'un procés col·laboratiu en el qual han intervingut diferents organitzacions que, amb els seus coneixements, posen a la vostra disposició un catàleg de recursos útils per a tota la comunitat educativa.

També tens aquest catàleg en format joc de cartes. Pregunta a Torre Barrina!

Instruccions

Aquest web us ajudarà a trobar la vostra activitat ideal en funció de les vostres necessitats i interessos.

Filtreu per temàtica i per etieuta curricular per trobar les opcions més adients d'entre totes les activitats disponibles.

Activitats


Ràdio EscoLHar
Multimèdia

Ràdio EscoLHar

La ràdio com a eina d'aprenentatge. Un procés on es treballa de forma transversal competències de comprensió lectora, de redacció, de llenguatge verbal, de treball en equip... i també descobrir el llenguate periodístic.

A partir de 8 anys
Català / Castellà / Multimèdia / Tecnologia
Taller pràctic
Centre educatiu / Torre Barrina
Càpsula del Temps
Multimèdia

Càpsula del Temps

Som capaços d'endevinar el futur? Com serà la nostra ciutat d'aquí a 10 anys? Creus que es descobrirà alguna cosa nova, o hi haurà cap invent? Què t'agradaria que canviés al món, encara que sigui gairebé impossible? Els nois i les noies que participin en l'activitat gravaran una breu càpsula del temps explicant com s'imaginen el futur, i aconseguiran nocions comunicatives a més d'una peça de vídeo per revisar d'aquí una llarga temporada.

De 12 a 16 anys
Català / Castellà / Tecnologia / Socials / Humanitats
Taller pràctic
Torre Barrina
Desar i compartir arxius a Internet
Digital

Desar i compartir arxius a Internet

Aprèn a ubicar, amb una adreça sense cost i fàcil de recordar, arxius de tot tipus a Internet.

De 12 a 17 anys
Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
LH Interactiva
STEAM

LH Interactiva

La maqueta LH Interactiva és una eina que ens permet comunicar, en un format visual i interactiu, dades significatives generades per la dinàmica social de L’Hospitalet. Unes dades que ens faciliten conèixer el nostre entorn des d’una altra perspectiva i que situen L’Hospitalet com una ciutat intel·ligent (smart city).

De 8 a 16 anys
Socials / Informàtica
Taller pràctic
CA Tecla Sala
Ciència ciutadana a l'aula
Ciència

Ciència ciutadana a l'aula

Taller pràctic per conèixer projectes de ciència ciutadana, provar-los i dissenyar alguna activitat a l'aula per implementar-los amb els alumnes.

Professorat
Socials / Ciutadania / Naturals
Taller pràctic
Torre Barrina
Argumentació i gestió d'objeccions i problemes
Innovació, creativitat i col·laboració

Argumentació i gestió d'objeccions i problemes

Exposar situacions i estats, analitzar problemes, proposar solucions, emprendre accions correctores necessàries, tenint en compte el cost i els resultats. Trobar diferents alternatives de solució a una necessitat o requeriment, interpretar des de diferents angles les situacions i visualitzar una varietat de respostes davant d'un problema o circumstància. Tenir i dur a terme idees originals

A partir de 16 anys
Valors / Ciutadania / Treball en equip
Taller pràctic
Centre educatiu / Torre Barrina
Gestió de persones i equips
Innovació, creativitat i col·laboració

Gestió de persones i equips

Conèixer la tendència de producte/servei centrada en l'usuari. Entendre el canvi de paradigma competència vs col·laboració. Aprendre tecnologies socials que faciliten el treball col·laboratiu. Aplicar tècniques d'escolta activa, asertivitat i negociació. Facilitar l'autoorganització d'equips orientats a un propòsit.

A partir de 16 anys
Valors / Ciutadania / Treball en equip
Taller pràctic
Centre educatiu / Torre Barrina
Planificació estratègica i compliment d’objectius
Innovació, creativitat i col·laboració

Planificació estratègica i compliment d’objectius

Establir un objectiu i les fites necessàries per assolir-ho. Analitzar les fortaleses i debilitats d'una persona o equip de treball. Proposar un producte o servei en funció de les necessitats o requeriments d'un client; trobar indicadors per avaluar la feina realitzada. Planificar següents fases.

A partir de 16 anys
Valors / Ciutadania / Treball en equip
Taller pràctic
Centre educatiu / Torre Barrina
Escornabots. Introducció al món Maker
STEAM

Escornabots. Introducció al món Maker

Una de les cinc activitats proposades d'Introducció al Món Maker. Iniciació en la programació utilizant els Escornabots, uns petits robots imprimibles en 3D per fer diferents jocs i resoldre laberints per equips. 

De 6 a 10 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Pintura conductiva. Introducció al món Maker
STEAM

Pintura conductiva. Introducció al món Maker

Una de les cinc activitats proposades d'Introducció al Món Maker. Aprèn a construir un circuit elèctric a través d'un led, una pila i pintura conductiva.

De 6 a 10 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Catapulta. Introducció al món Maker
STEAM

Catapulta. Introducció al món Maker

Una de les cinc activitats proposades d'Introducció al Món Maker. Aprèn el funcionament de la palanca i desenvolupa la construcció d'una catapulta amb materials domèstics.

De 6 a 10 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Drawbots. Introducció al món Maker
STEAM

Drawbots. Introducció al món Maker

Una de les cinc activitats proposades d'Introducció al Món Maker. Construcció de petits robots primaris amb un motor, un portapiles i materials domèstics. Aconseguirem que les nostres creacions puguin dibuixar gràcies a la vibració dels seus motors.

De 6 a 10 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Pintar l'univers. Introducció al món Maker
STEAM

Pintar l'univers. Introducció al món Maker

Una de les cinc activitats proposades d'Introducció al Món Maker. Disseny amb bolígrafs 3D.

De 6 a 10 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Combinant la programació virtual amb la realitat física
STEAM

Combinant la programació virtual amb la realitat física

Farem un projecte molt especial on inclourem el món de la programació mitjançant Scratch 3.0 i el nostre entorn físic amb una placa electrònica de Makey-Makey.

De 10 a 18 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Inspira STEAM
STEAM

Inspira STEAM

Inspira STEAM neix de la necessitat de promocionar vocacions científiques i tecnològiques entre l'alumnat i de la urgència de fer-ho entre les nenes. Sis tallers quincenals realitzats per mentores de la ciutat.

De 10 a 13 anys
Tecnologia / Ciutadania / Naturals
Projecte
Torre Barrina
Dona i ciència a l'aula
STEAM

Dona i ciència a l'aula

Estratègies per fomentar a l’aula la igualtat de gènere en ciència. En aquesta activitat s’analitza la visió de la ciència i del paper de la dona en ciència a l’actualitat i es reflexiona sobre què és la ciència i com l’expliquem. Es generen idees i es comparteixen accions que es poden dur a terme a l’aula per canviar la visió que l’alumnat en general, i les noies en particular, tenen de la ciència.

De 11 a 17 anys
Professorat
Tecnologia / Valors / Ciutadania / Naturals
Taller pràctic
Torre Barrina
Introducció a l'Arduino
STEAM

Introducció a l'Arduino

Arduino és una placa de hardware i software de codi obert, formada per entrades i sortides (analògiques i digitals) en un entorn de desenvolupament basat en el llenguatge de programació Processing. És una eina que obra a un món de moltes possibilitats de creacions i nous projectes.

A partir de 16 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Design Thinking + Repte de diversitat funcional
STEAM

Design Thinking + Repte de diversitat funcional

La metodologia Design Thinking és una metodologia utilitzada per aconseguir idees innovadores que centra la seva eficàcia a entendre i donar solucions a les necessitats reals dels usuaris.
En aquesta ocasió els hi donarem un repte diferent. A través d'un vídeo o explicació, un usuari amb diversitat funcional els hi explicarà les seves necessitats en el seu dia a dia. Els participants hi hauran de dissenyar un objecte de suport que ajudi, faciliti o solucioni la problemàtica d'aquest usuari.

A partir de 12 anys
Tecnologia / Valors / Ciutadania
Taller pràctic
Torre Barrina
Design Thinking
STEAM

Design Thinking

La metodologia Design Thinking és una metodologia utilitzada per aconseguir idees innovadores que centra la seva eficàcia a entendre i donar solucions a les necessitats reals dels usuaris. És una tècnica que es fa servir per dissenyar productes.

De 8 a 16 anys
Tecnologia / Ciutadania / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Primer contacte llenguatge informàtic de programació
STEAM

Primer contacte llenguatge informàtic de programació

Ús d'una plataforma en línia per tenir un primer contacte amb el llenguatge informàtic de programació.

De 8 a 12 anys
Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Creació de videojocs
STEAM

Creació de videojocs

Aquesta activitat de creació de videojocs es centra en la construcció de la part narrativa del videojoc i els aspectes més visuals: Paisatges, personatges, història, etc. En parelles, hauran
de crear una història, amb els seus personatges (bons i dolents), paisatges i missions.

De 8 a 12 anys
Tecnologia / Valors / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Holografia: Ciència, art i fotografia
STEAM

Holografia: Ciència, art i fotografia

Aprendre a fer hologrames i descobrir com els han utilitzat artistes i científics d'arreu. Posada en pràctica processos de laboratori i ús de làsers, material fotosensible i revelat analògic per experimentar l'art multidimensional.

De 15 a 18 anys
Naturals / Matemàtiques / Física / Art
Taller pràctic
Torre Barrina
Comunicació
Multimèdia

Comunicació

Coaching per prendre consciència tant del què com del com de la comunicació. Saber comunicar el que ets et fa feliç.

De 14 a 18 anys
Català / Castellà / Psicologia / Valors
Taller pràctic
Torre Barrina
Cinephone Kids
Multimèdia

Cinephone Kids

Creativitat audiovisual mitjançant dispositius mòbils. Preparar, rodar i muntar curtmetratges. Participació, opcional, al Festival Cinephone Kids.

De 11 a 16 anys
Català / Castellà / Multimèdia / Tecnologia
Projecte
Centre educatiu / Torre Barrina
Auca interactiva
Multimèdia

Auca interactiva

El futur de l'audiovisual sembla passar per la possibilitat d'interactuar amb les històries que s'expliquen. Per què no descobrir les seves possibilitats avui? En aquesta activitat, de tres sessions, l'alumnat podrà aprendre a crear una història interactiva.

De 12 a 17 anys
Català / Castellà / Multimèdia / Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Edició de vídeo
Multimèdia

Edició de vídeo

Més que un repte, una necessitat. Eines a escollir: Premiere, MovieMaker o YouTube.

De 14 a 18 anys
Català / Castellà / Tecnologia / Socials / Humanitats
Taller pràctic
Torre Barrina
Fes el teu Podcast
Multimèdia

Fes el teu Podcast

Aprenentatge de les eines i els processos necessaris per fer un Podcast i crear-ne continguts culturals

A partir de 16 anys
Català / Castellà / Multimèdia / Tecnologia / Anglès
Taller pràctic
Torre Barrina
Book trailer
Multimèdia

Book trailer

Aprèn a crear el teu book amb eines multimèdia per promocionar-te professionalment.

A partir de 14 anys
Multimèdia / Economia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Google, estima'm!
Multimèdia

Google, estima'm!

Xerrada sobre posicionament web i SEO (Search Engine Optimization) a nivell inicial. Conceptes bàsics i primeres accions a realitzar perquè un web es posicioni el millor possible als cercadors, especialment a Google.

De 14 a 18 anys
Tecnologia / Informàtica
Xerrada / Presentació
Torre Barrina
Beepath
Ciència

Beepath

Beepath és un projecte de ciència ciutadana en què l'alumnat, el professorat i investigadors de la Universitat de Barcelona co-dissenyen un estudi científic sobre la mobilitat al seu entorn. El projecte inclou dos tallers pel professorat, així com l'assessorament d'experts en dades i de científics. Culmina amb l'elaboració d'infografies en què l'alumnat reflecteix els seus resultats, les seves conclusions i, sobretot, les seves propostes de millora de la mobilitat que presenten a l'Ajuntament.

De 13 a 17 anys
Català / Castellà / Ciutadania / Informàtica
Projecte
Torre Barrina / Ciutat
Prototipar solucions a reptes socials a l'escola
Ciència

Prototipar solucions a reptes socials a l'escola

Un programa on mitjançant metodologies àgils, com el Design Thinking i el prototipat es busca despertar en els joves estudiants la motivació per crear i emprendre, a través de la realització de projectes innovadors per a solucionar problemes que afecten a la societat o el seu entorn més proper (barri, escola). Convertint-los en protagonistes empoderats del seu entorn, part de les seves solucions i agents de canvi.

De 6 a 18 anys
Tecnologia / Socials / Informàtica / Emprenedoria
Taller pràctic
Centre educatiu / Torre Barrina / Ciutat
Explora LH
Ciència

Explora LH

Aplicació mòbil oberta a qualsevol centre educatiu interessat a treballar i aprendre sobre l'entorn de L'Hospitalet a través de la creació d'escenaris geolocalizats amb punts d'interès, rutes, jocs de pistes i de preguntes.

De 10 a 18 anys
Tecnologia / Socials / Informàtica
Taller pràctic
Centre educatiu / Torre Barrina / Ciutat
Dades obertes a l'institut
Ciència

Dades obertes a l'institut

Formació al professorat sobre el tractament de les dades obertes i les seves possibilitats a l'aula. Els tallers mostren què es pot estudiar amb les dades obertes, com tractar-les, com representar-les sobre un mapa i com fer una infografia resumint els resultats de les anàlisis. A l'aula, l'alumnat realitza les anàlisis i produeix una infografia on resumeix els seus resultats, les seves conclusions i les propostes de millora que presentarà a l'Ajuntament.

Professorat
Català / Castellà / Tecnologia / Informàtica
Projecte
Centre educatiu / Torre Barrina
Emoticones i emojis: llenguatge digital
Digital

Emoticones i emojis: llenguatge digital

Aprèn a fer un ús adequat en tipus i quantitat dels emoticones i emojis a les xarxes socials i apps de missatgeria instantània (Whatsapp, Telegram, Facebook Messenger, Instagram)

De 12 a 17 anys
Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
My112: seguretat a l'smartphone
Digital

My112: seguretat a l'smartphone

Aprèn l'objectiu i l'ús de la app My112, app de seguretat ciutadana integrada en els serveis d'emergència de la Generalitat de Catalunya.

De 12 a 17 anys
Valors / Ciutadania / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Taller d'edició de Viquipèdia
Digital

Taller d'edició de Viquipèdia

Aprèn les eines d’edició de la Viquipèdia. Iniciació en la creació de continguts a l’enciclopèdia lliure

De 12 a 17 anys
Català / Castellà / Socials / Humanitats
Taller pràctic
Torre Barrina
Impuls laboral amb les xarxes socials
Digital

Impuls laboral amb les xarxes socials

Aprendrem a fer vídeos i fotos interessants que ens ajudin a impulsar la nostra carrera o el nostre negoci.

De 12 a 17 anys
Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Youtube: molt més que una xarxa social
Digital

Youtube: molt més que una xarxa social

Aprèn a utilitzar YouTube i aprofitar totes les seves potencialitats com a eina multimèdia.

De 12 a 17 anys
Tecnologia / Informàtica
Debat / Col·loqui
Torre Barrina
Competències digitals aplicades
Digital

Competències digitals aplicades

Crea un projecte col·laboratiu amb eines digitals gratuïtes (àlbum, catàleg, presentació, campanya). Pensa la idea, prepara els continguts i porta la teva idea per crear tots junts un prototip on-line.

A partir de 12 anys
Socials / Ciutadania / Naturals / Medi
Taller pràctic
Torre Barrina