STEAMSTEAM
MultimèdiaMultimèdia
Ciència ciutadanaCiència ciutadana
DigitalDigital
Innovació, creativitat i col·laboracióInnovació, creativitat
i col·laboració

STEAMSTEAM

Ensenyament integrat de les ciències, la tecnologia, l'enginyeria, les arts i les matemàtiques.

Activitats


LH Interactiva

LH Interactiva

La maqueta LH Interactiva és una eina que ens permet comunicar, en un format visual i interactiu, dades significatives generades per la dinàmica social de L’Hospitalet. Unes dades que ens faciliten conèixer el nostre entorn des d’una altra perspectiva i que situen L’Hospitalet com una ciutat intel·ligent (smart city).

De 8 a 16 anys
Socials / Informàtica
Taller pràctic
CA Tecla Sala
Escornabots. Introducció al món Maker

Escornabots. Introducció al món Maker

Una de les quatre activitats proposades d'Introducció al Món Maker. Iniciació en la programació utilizant els Escornabots, uns petits robots imprimibles en 3D per fer diferents jocs i resoldre laberints per equips. 

De 6 a 10 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Pintura conductiva. Introducció al món Maker

Pintura conductiva. Introducció al món Maker

Una de les quatre activitats proposades d'Introducció al Món Maker. Aprèn a construir un circuit elèctric a través d'un led, una pila i pintura conductiva.

De 6 a 10 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Catapulta. Introducció al món Maker

Catapulta. Introducció al món Maker

Una de les quatre activitats proposades d'Introducció al Món Maker. Aprèn el funcionament de la palanca i desenvolupa la construcció d'una catapulta amb materials domèstics.

De 6 a 10 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Drawbots. Introducció al món Maker

Drawbots. Introducció al món Maker

Una de les quatre activitats proposades d'Introducció al Món Maker. Construcció de petits robots primaris amb un motor, un portapiles i materials domèstics. Aconseguirem que les nostres creacions puguin dibuixar gràcies a la vibració dels seus motors.

De 6 a 10 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Combinant la programació virtual amb la realitat física

Combinant la programació virtual amb la realitat física

Farem un projecte molt especial on inclourem el món de la programació mitjançant Scratch 3.0 i el nostre entorn físic amb una placa electrònica de Makey-Makey.

De 10 a 18 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Inspira STEAM

Inspira STEAM

Inspira STEAM neix de la necessitat de promocionar vocacions científiques i tecnològiques entre l'alumnat i de la urgència de fer-ho entre les nenes. Sis tallers quincenals realitzats per mentores de la ciutat.

De 10 a 13 anys
Tecnologia / Ciutadania / Naturals
Projecte
Torre Barrina
Dona i ciència a l'aula

Dona i ciència a l'aula

Estratègies per fomentar a l’aula la igualtat de gènere en ciència. En aquesta activitat s’analitza la visió de la ciència i del paper de la dona en ciència a l’actualitat i es reflexiona sobre què és la ciència i com l’expliquem. Es generen idees i es comparteixen accions que es poden dur a terme a l’aula per canviar la visió que l’alumnat en general, i les noies en particular, tenen de la ciència.

Professorat
Tecnologia / Valors / Ciutadania / Naturals
Taller pràctic
Torre Barrina
Introducció a l'Arduino

Introducció a l'Arduino

Arduino és una placa de hardware i software de codi obert, formada per entrades i sortides (analògiques i digitals) en un entorn de desenvolupament basat en el llenguatge de programació Processing. És una eina que obra a un món de moltes possibilitats de creacions i nous projectes.

A partir de 16 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Design Thinking + Repte de diversitat funcional

Design Thinking + Repte de diversitat funcional

La metodologia Design Thinking és una metodologia utilitzada per aconseguir idees innovadores que centra la seva eficàcia a entendre i donar solucions a les necessitats reals dels usuaris.
En aquesta ocasió els hi donarem un repte diferent. A través d'un vídeo o explicació, un usuari amb diversitat funcional els hi explicarà les seves necessitats en el seu dia a dia. Els participants hi hauran de dissenyar un objecte de suport que ajudi, faciliti o solucioni la problemàtica d'aquest usuari.

A partir de 12 anys
Tecnologia / Valors / Ciutadania
Taller pràctic
Torre Barrina
Design Thinking

Design Thinking

La metodologia Design Thinking és una metodologia utilitzada per aconseguir idees innovadores que centra la seva eficàcia a entendre i donar solucions a les necessitats reals dels usuaris. És una tècnica que es fa servir per dissenyar productes.

De 8 a 16 anys
Tecnologia / Ciutadania / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Primer contacte amb el llenguatge informàtic de programació

Primer contacte amb el llenguatge informàtic de programació

Ús d'una plataforma en línia per tenir un primer contacte amb el llenguatge informàtic de programació.

De 8 a 12 anys
Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Creació de videojocs

Creació de videojocs

Aquesta activitat de creació de videojocs es centra en la construcció de la part narrativa del videojoc i els aspectes més visuals: Paisatges, personatges, història, etc. En parelles, hauran
de crear una història, amb els seus personatges (bons i dolents), paisatges i missions.

De 8 a 12 anys
Tecnologia / Valors / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Holografia: Ciència, art i fotografia

Holografia: Ciència, art i fotografia

Aprendre a fer hologrames i descobrir com els han utilitzat artistes i científics d'arreu. Posada en pràctica processos de laboratori i ús de làsers, material fotosensible i revelat analògic per experimentar l'art multidimensional.

De 15 a 18 anys
Naturals / Matemàtiques / Física / Art
Taller pràctic
Torre Barrina