STEAMSTEAM

Ensenyament integrat de les ciències, la tecnologia, l'enginyeria, les arts i les matemàtiques.

Activitats


Escornabots (Introducció al món Maker)

Escornabots (Introducció al món Maker)

Programació de petits robots per equips.

De 6 a 10 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Catapulta (Introducció al món Maker)

Catapulta (Introducció al món Maker)

Aprèn el funcionament de la palanca i desenvolupa la construcció d'una catapulta amb materials domèstics.

De 6 a 10 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Drawbots (Introducció al món Maker)

Drawbots (Introducció al món Maker)

Construcció de petits robots primaris amb un motor, un portapiles i materials domèstics. 

De 6 a 10 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Combinant la programació virtual amb la realitat física

Combinant la programació virtual amb la realitat física

Creació d'un projecte mitjançant Scratch 3.0 i el nostre entorn físic amb una placa electrònica de Makey-Makey.

De 10 a 18 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Inspira STEAM

Inspira STEAM

Inspira STEAM neix de la necessitat de promocionar vocacions científiques i tecnològiques entre l'alumnat i de la urgència de fer-ho entre les nenes. Sis tallers quincenals realitzats per mentores de la ciutat.

De 10 a 13 anys
Tecnologia / Ciutadania / Naturals
Projecte
Torre Barrina
Dona i ciència a l'aula

Dona i ciència a l'aula

Estratègies i recursos per fomentar a l’aula la igualtat de gènere en ciència. Anàlisi de la visió de la ciència i del paper de la dona en ciència a l’actualitat i reflexió sobre què és la ciència i com l’expliquem.

A partir de 8 anys
Professorat
Tecnologia / Valors / Ciutadania / Naturals
Taller pràctic
Torre Barrina
Introducció a l'Arduino

Introducció a l'Arduino

Arduino és una placa de hardware i software de codi obert, formada per entrades i sortides (analògiques i digitals) en un entorn de desenvolupament basat en el llenguatge de programació Processing. 

A partir de 16 anys
Tecnologia / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Creació de videojocs

Creació de videojocs

Construcció de la part narrativa del videojoc i els aspectes més visuals: paisatges, personatges, història, etc.

A partir de 12 anys
Tecnologia / Valors / Informàtica
Taller pràctic
Torre Barrina
Holografia: Ciència, art i fotografia

Holografia: Ciència, art i fotografia

Aprendre a fer hologrames i descobrir com els han utilitzat artistes i científics d'arreu. Posada en pràctica processos de laboratori i ús de làsers, material fotosensible i revelat analògic per experimentar l'art multidimensional.

De 15 a 18 anys
Naturals / Matemàtiques / Física / Art
Taller pràctic
Torre Barrina